Minggu, 30 Juli 2017

4 Kategori Pria Yang Akan Masuk Neraka | Sadar Bang!

Pernahkah kalian berpikir Pria seperti apakah yang akan menjadi Penghuni Neraka? nah untuk cari tau mari sama-sama kita belajar dan mengkaji Hal tersebut. Berikut ulasannya:

1. Seorang Ayah
Apabila seseorang yang bergelar ayah tidak memperdulikan anak-anak perempuannya di dunia. Dia tidak memberikan segala keperluan AGAMA seperti mengajar SHALAT, MENGAJI dan sebagainya. Dia membiarkan anak-anak perempuannya tidak menutup AURAT. Tidak cukup dengan hanya memberikan kemewahan dunia saja maka Dia akan ditarik oleh anaknya ke Neraka.

2. Seorang Suami
Apabila seorang SUAMI tidak mempedulikan tindak tanduk istrinya. Bebas bergaul di pejabat, memperhiaskan dirinya bukan untuk suaminya tapi haram untuk pandangan lelaki yang bukan MAHRAM, apabila SUAMI berdiam diri walaupun dia seorang yang ALIM (Solat Tidak Tangguh, Puasa Tidak Tinggal) maka dia akan ditarik oleh istrinya ke NERAKA.

3. Seorang Abang (Kakak)
Apabila ayahnya sudah tiada, maka tanggungjawab menjaga MARUAH WANITA jatuh kepada ABANG-ABANGnya pula. Jikalau mereka hanya mementingkan keluarganya saja dan adik perempuannya dibiarkan melencong dari ajaran ISLAM, tunggulah tarikan dari adiknya pada hari AKHIRAT nanti.

4. Anak Lelaki
Apabila seorang anak tidak menasihati seorang IBU perihal kelakuan yang HARAM dari ISLAM, maka anak itu akan disoal dan dipertanggungjawabkan di AKHIRAT kelak. Nantikan tarikan dari ibunya.

Firman ALLAH SWT
maka kita lihat betapa hebatnya tarikan WANITA bukan saja di dunia malah di AKHIRAT pun tarikannya begitu hebat. maka kaum Lelaki yang bergelar AYAH/SUAMI/ABANG/ANAK harus memainkan peranan mereka yang sebenar tidak silap Firman Allah SWT

~

Semoga dengan sudah dibacanya 4 Kategori Pria Yang Akan Masuk Neraka kita dapat lebih memahami dan lebih berhati-hati dalam menjalani kehidupan di Dunia ini, dan sudah seharusnya semua umat muslim untuk saling mengingatkan satu sama lain kan! ^^

Saya rasa cukup sekian artikel ini saya buat, kurang dan lebihnya mohon dimaafkan dan bilamana terdapat kesalahan mohon untuk memberikan komentar nya di bagian kolom komentar di bawah ya Kak! ^^

Sekian dan Terima Kasih!
~Artbust Creator~
Wassalam! ^o^)/


EmoticonEmoticon